HYPERAKTIVNÍ DÍTĚ V RODINĚ A VNITŘNÍ ŘEŠENÍ PÁ 18.1. 16-19H 300,-
V této interaktivní přednášce otevřeme téma velmi časté-Proč děti těkají a jsou nesoustředěné více než jejich vrstevníci,jak tento stav řešit koncepčně s ohledem na stav v rodině a kde jsou jeho původní příčiny?
Suchá charakteristika:
Projevy hyperaktivity
Jak se projevuje hyperaktivní dítě:
-
je aktivní již u maminky v děloze,
-
po narození často pláče, špatně spí, nevyžaduje tělesný kontakt s rodiči,
-
velice snadno reagují na jakékoliv okamžité vnější impulsy
-
nedokáže sedět v klidu, houpe se na židli, kope nohama apod.,
-
snaží se stále něco povídat,
-
vměšuje se do hovoru ostatních,
-
nezvládne ani u jídla sedět v klidu, aby se bez problémů najedlo,
-
nevydrží delší dobu ani u televize, počítače, knihy apod.,
-
má potíže si hrát samostatně, neumí se zabavit,
-
někdy je agresivní k vrstevníkům,
-
nedokáže soustředit svoji pozornost, těká od jedné věci ke druhé,
-
má výrazné a nápadné výkyvy nálad, psychické zdatnosti i výkonnosti,
-
málo spí (pokud dítě v noci špatně spí, negativně to ovlivní jeho mentální vývoj, výkon ve škole a další chování),
-
někdy je ve srovnání s ostatními vrstevníky méně obratné až neohrabané,
-
kolikráte si neuvědomuje nebezpečí, které mu hrozí (například při přecházení silnice). Leze s oblibou na vyvýšená místa, odkud může lehce spadnout a ublížit si,
-
často se brzy unaví, často potřebuje odpočinek.
Hyperaktivitou trpí kolem 5 až 8 procent dětí.
Problém je podrobně rozebrán v mnoha pramenech.Co je však příčinou?Je to skutečně nerovnoměrný vývoj mozku?Co však způsobuje nerovnoměrný vývoj?Jsou nějaké jiné možnosti?Zdá se,že vnějškově jsme narazili na limity,Kde hledat dále?Pokusíme se odpovědět.
Na Jakubském náměstí 1 Brno Prostor Personální biodynamiky,Mgr.Martin Ronge 728216735,sms s předstihem nebo zavolejte